دسته‌بندی نشده

راه و روش صحیح مراقبت از کفش های چرم

راه و روش صحیح مراقبت از کفش های چرم

کفش های چرمی قرن هاست مورد استفاده قرار می گیرند. ظاهر کامل هر لباسی زمانی به وجود می آید که کفش مناسب با لباس پوشیده شود. کفش چرم همیشه نقش مهمی در تقویت شخصیت ایفا می کند. کفش های چرم تنها زمانی تاثیر خود را دارند که به درستی از آن مراقبت شود. این کفش ها گران قیمت و استاندارد هستند بنابراین مراقبت ویژه از آن ها مهم است.

راه و روش صحیح مراقبت از کفش های چرم

کجا و چگونه از کفش های چرم نگهداری کنیم ؟

کفش ها را باید در جایی نگه دارید که از غبار، رطوبت و نور مستقیم خورشید دور باشند. جاکفشی ها باید درب داشته باشند تا کفش از گرد و غبار محافظت شود. کفش های مجلسی و روزانه را باید از هم جدا کرد. کیسه های سیلیکا را در کفش ها قرار دهید.

در صورت قرار دادن کفش ها داخل جا کفشی فاصله ی بین آنها را رعایت کنید. کفش چرم را نباید کنار کفش ورنی قرار دهید زیرا موجب رنگ دادن آنها به هم می شود.

جعبه کفش های جدید که می خرید نیز برای نگهداری آن ها بسیار مناسب است. هم چنین از ورود خاک ،غبار آلوده محافظت می کند و مانع از خراب شدن آن می شود. آلودگی کفش ها نیز به هوا می رود تا این که باعث قارچ و … نشود.

اگر کفش ها روی یک جا کفشی چوبی باز نگه داشته می شوند، باید با پارچه یا کاغذ روی آن ها را بپوشانید تا کفش ها بیشتر در معرض خاک قرار نگرفته و خراب نشود.

اگر از بیرون آمده اید، کفش ها را فورا در کمد یا قفسه کفش قرار ندهید. زیرا رطوبت داخل کفش خشک نمی شود و می تواند به کفش آسیب برساند. کفش ها را به مدت یک ساعت بیرون نگه دارید و اجازه دهید خشک شده و رطوبت داخل کفش ها از بین برود. کفی داخل کفش ها باید تعویض شوند زیرا عدم تعویض کفی ممکن است باعث آسیب به داخل کفش ها شود.

راه و روش صحیح مراقبت از کفش های چرم

ظاهر برخی کفش ها زود خراب می شود بنابراین مهم است که از خراب شدن کفش ها محافظت کنید. قالب کفش مانع از خراب شدن شکل کفش به دلیل شکل دادن پاها می شود.هم چنین آن ها رطوبت موجود در کفش ها را جذب می کنند. اگر هیچ قالب کفشی ندارید، یک روزنامه قدیمی را بفشارید و داخل آن را پر کنید. این کار علاوه بر محافظت از خراب شدن شکل کفش، رطوبت را نیز از بین می برد.

واکس :

اولین نیاز یک کفش چرم واکس مخصوص خود است که باید از کیفیت عالی برخوردار باشد و به موقع و دو یا سه بار در هفته استفاده شود.

چنانچه در دنیای مد نمناک گفته ایم با واکس زدن کفش های چرمی کهنه نیز ، نو به نظر می رسند. قبل از واکس زدن، کفش ها را باید با یک پارچه تمیز پاک کنید تا گرد و غبار برداشته شود.سپس روی کفش های چرمی را با ماده نرم کننده چرب کنید تا چربی به چرم برگردد و کفش نرم شود. برای پوشاندن خطوط ایجاد شده روی کفش از واکسی کم رنگ تر از کفش استفاده کنید.

برای واکس زدن، باید همیشه از واکس بر پایه موم و نه مایع استفاده کرد. واکس بر پایه مایع، به ظاهر کفش های چرمی آسیب می رساند.

موارد دیگر مربوط به واکس کفش های چرم:

قبل از تمیز کردن کفش چرمی، عصاره لیمو را با پنبه روی کفش بزنید و آن را خشک کنید و سپس آن را واکس بزنید. واکس به این روش درخشش بیشتری به کفش ها می دهد.

مدتی پس از استفاده ازسرکه و پنبه ، کفش شروع به درخشیدن می کند.

کفش کودکان سریع کهنه شه و از بین می رود. در این حالت، سیب زمینی خام رنده شده را روی کفش بزنید و پس از خشک کردن واکس بزنید کفش ها به حالت اولیه بازمی گردد.

کفش ها را تمیز کرده و بعد از آن روغن بچه بزنید، سپس کفش ها را واکس زده تا نرم و براق شوند. روغن بچه به عنوان نرم کننده کفش بکار می رود.

بخش سفید پوست موز را بر روی کفش بزنید، بعد از خشک کردن، آن را به طور کامل با یک پارچه تمیز کنید تا کفش ها بدرخشد.

پوشیدن دستکش یک بار مصرف قبل از واکس زدن از آلودگی دست های شما جلوگیری می کند.

کفش چرمی مجلسی مردانه مدل آکسفورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *